søndag 7. oktober 2012

Hvordan legge en god makeup?

Jeg har jobbet som makeupartist i 8 år totalt og har jobbet med mange ulike kjente og ukjente merker. En ting jeg lærte meg ganske fort var å ha riktig redskap til jobben jeg skulle gjøre. Det som er viktig er ikke at makeupkostene er ett spesielt merke-men det er viktig at de er lagd av ekte hår (til tørrprodukter) og i syntet til våte produkter. Ekte hår holder mer på produktet og fordeler skygge, pudderet og rougen mye jevnere og penere. I tillegg er det mer skånsomt mot huden enn kunsthår. Ekte hårpensler koster ofte ganske mye-og særlig om de har ett navn som er kjent på seg. Jeg har funnet en leverandør som har gode skussmål fra kunder over hele verden-og som skryter av kostene. Du får 10 koster i en egen mappe som holder orden på kostene-for kun 270 kr. Og det er utrolig billig! De kostene jeg har kjøpt meg tidligere har ligget på rundt 200-500 kr pr stk! Disse kostene er ikke lagd for makeupartister-siden vi har ekstremt høye forventninger til kostene, men til en vanlig bruker (som er vant med H&M koster feks) vil disse kostene føles veldig gode!

Vask kostene dine ofte-med mild shampo og ev desinfiseringsveske beregnet til koster. Skyll godt og tørk de liggende på ett håndkle-da har du kostene dine lenge!




Vi har også tatt inn en palett med skygger. 96 farger totalt! Etuiet er 23 cm langt og 16 cm bredt. Disse skyggene er absolutt gode nok under en forutsetning: HA EN GOD PRIMER under først! Jeg anbefaler ArtDeco sin som koster rundt kr 110 pr krukke. Den smører du tynt på og venter ett minutt-deretter kan du påføre skyggen. Den blir sterkere og får mer pigment, sitter bedre og legger seg mer jevnt. Det hjelper ikke hvor dyr skygge du kjøper om du ikke bruker primer faktisk! Det finnes mange gode der ute, og har du en favoritt fortsetter du med den. :) Pris for hele paletten er kr 250

Dette var litt tips fra oss til deg-håper du lærte noe nytt :) Om ikke fikk du ihvertfall litt fakta om de to nye produktene som du kan forhåndsbestille av oss nå-send en mail til bubbelgirls@gmail.com om du vil ha ett sett koster eller en palett. Dette er jo superfine julegaver også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar